You are here
Home > Cestovanie > Norimberské procesy 2017

Norimberské procesy 2017

Predĺžený vikend v strede júla sme venovali ďalekej a dlhej ceste (takmer 8 hodín) do nemeckého Norimbergu. Cestovali sme autom, vo štvorici, spolu so Zuzkinými rodičmi. Išli sme totiž navštíviť Zuzkinho brata Ivana, ktorý tam žije s priateľkou Anett. Oslavu jej narodenín sme spojili s prehliadkou centra Norimbergu a okolitých miest. Počasie nám paradoxne prialo hlavne keď sme cestovali v aute, zato barbeque party sme prečkali popri padajúcich krúpoch z neba 🙂

Deň 1 (štvrtok) – Norimberské párky

Zvolili sme trasu cez Rakúsko, keďže sme štartovali od nás z domu, z Bratislavy (áno, je to asi mesiac, čo sme sa presťahovali z Nitry, a je nám tu supeeeer 😛 ). Cestou sme potrebovali iba jednu diaľničnú známku, nakoľko Nemci majú zatiaľ diaľnice bezplatné. Naplno sme si užili aj neobmedzenú rýchlosť na nemeckých cestách, takze sme nášmu Keedovi (meno našej Kii Ceed) dopriali poprvýkrát okrúhlych 180 na tachometri.

Hned prvý deň sme absolvovali rýchlu prehliadku centra mesta Norimberg s domácimi Anetkou a Ivanom (Zuzkin brat), a ochutnali pravé norimberské Rostbratwurste – 3 mini-párky v zemli. Dačo ako náš hotdog, hlad to určite zaženie.

Z historického jadra sme sa presunuli do turisticky navštevovanejšej časti pripomínajúcej pláž a exotiku. V strede mesta je vybudovaná letná časť s množstvom piesku a stánkov s občerstvením (určite ochutnajte jahody v čokoláde!). Fascinovala nás hlavne všadeprítomná zeleň a množstvo parkov a oddychových zón, ktoré sa v meste a na jeho okraji nachádzajú.

Ako už tradične, sme využili presun naším obľúbeným metrom, a tiež inými MHD. Celodenný lístok si tu kúpite za 12eur pre dvojicu. Celkom dosť.

Zaujímavosťou, ktorú sme si boli pozrieť aj zvnútra bol kinokomplex CineCitta, jeden z najväčších v strednej Európe, ktorý sa nachádzal celý pod zemou. Množstvo sál (aj pre malé skupiny ľudí, ktoré si môžu celú sálu rezervovať pre seba) na rôznych podlažiach a jedna mega obrovská sála tiahnuca sa odhora až dole niekoľko poschodí. 27 metrové plátno je zahnuté mierne do oblúka (ako aj všetky ostatné) a ľudí sa tam zmestilo vyše 500. Exkluzivitka 🙂

Stánok s tradičnými norimberskými bagetkami s 3 párkami, Norimberg (2017)

Celá rodinka (zľava Zuzkina mamina, Zuzka, Anett (Ivanova priateľka), Ivan (Zuzkin brat), Zuzkin ocino)

Deň 2 (piatok) – Anetkina narodeninová grilparty + Sulzbach

Na druhý deň náš čakala oslava Anetkiných narodenín v jej rodnom meste Kunreuth, v rodičovskom dome. Veľký dom s ešte väčšou záhradou nás úplne dostal. Po stenách sme všade nachádzali trofeje a parožia jeleňov, vypchaté zvieratá (medvede, vtáky, líšky). Walter – Anetkin ocino je totiž vášnivý polovník a pravidelne chodil loviť grizly medveďov do Kanady. Celý deň nás tak neustále sprevádzal svojimi zážitkami z jeho polovačiek a rybačiek. Radosť počúvať.

Poobede, po dobrom a výdatnom obede v nedalekej reštaurácii sme teda smerovali práve sem na grilovačku. Tú nám síce mierne prekazil dážď s krupobytím, naša slovenská posádka sa ale ani napriek tomu nenechala odradiť a vychutnávali sme si grilovanú slaninku pod veľkým stanom na záhrade.

Podvečer sme sa vybrali na návštevu neďalekého mestečka Sulzbach. Tu istý čas pracoval práve Ivan, takže nám čo to povedal aj o historíi mesta a tak ako Anetka v Norimbergu, tu bol našim dokonalým sprievodcom práve on 🙂

Deň 3 (sobota) – Norimberg – koloseum, Zeppelinfield

Posledný deň sme venovali opäť Norimbergu a prehliadkou okolia Kolosea (Reichsparteitagsgelände), tentokrát troška iného ako poznáme z Ríma alebo chorvátskej Puly. Milovníci histórie už zrejme tušia, že tie megalomanské stavby nemajú nič čo dočinenia so starovekým Rímom ani antickým Gréckom. Toto koloseum (Kongresshalle) dal postaviť sám Hitler za čias jeho vládnutia v nemeckej ríši. Okrem toho na priestranstve vyše 11km štvorcových nájdete rôzne ďalšie stavby (ZeppelinfieldZeppelintribune).

Neďaleko sa nachádzal aj kompex známy ako dejisko Norimberských procesov.

Koloseum (Kongresshalle), Norimberg (2017)

Zeppelintribune, Norimberg (2017)

Na konci nášho rodinného výletu sme ešte zavítali do ázijskej All-you-can-eat (AYCE) restaurácie a zruinovali aspon troška nemecké HDP našimi hladnými žalúdkami. Dopriali sme si z každého troška. Potešili nás aj koláčiky štastia na konci.

Norimberg určite aspoň raz v živote odporúčame navštíviť. Na svoje si prídu najmä vyznávači histórie, hlavne teda tej novodobej.

Na ďalších cestách opäť doscestovania!