You are here
Home > Cestovanie > Aprílové Thajsko 2016 – #2 – Bangkok

Aprílové Thajsko 2016 – #2 – Bangkok

Bangkoku sa hovorí, že je mestom hriechu. Ja by som ho skôr nazval, že je mestom hriešnym natoľko ako si ho človek urobí. Bangkok je možno pojať rôznymi spôsobmi. Ten náš spôsob práve začína písať svoju kapitolu.

8.-10.4.2016

Piatok skoro ráno sme, tentokrát bez tradičnej rannej kávy, opustili naše hniezdočko lásky v Koh Lanta a miniVanom vyrazili smer letisko Krabi. Raňajky sme stihli absolvovať v odletovej reštaurácii a odtiaľ sme našou obľúbenou vnútroštátnou aerolinkou NokAir prileteli do Bangkoku, na letisko Don Mueang, jedného z dvoch medzinárodných v meste.

Taxíkom sme sa dopravili až do hotela Double DD, blízko stanice metra Sutthisan. Na izbe nás už tradične v chladničke čakali vychladené minerálky, ktoré sme po ceste vypili takmer do dna. Po naozaj krátkom oddychu sme si to namierili do Benjakiti parku, vzdialeného asi 5 zastávok metrom od ubytovania. V Bangkoku (a nielen tam) sa pri každom vstupe do metra alebo väčších verejných priestorov (obchodné domy, letiská) kontrolujú batožiny a musíte prejsť skenerom (detektorom kovov). Spočiatku mi to prišlo celkom otravné, ukazovať obsah mojej tašky takmer všade, ale čo sa týka bezpečnosti, väčšie mestá si na nej neskutočne zakladajú. Tento fakt vám ale hned vyvráti to, že pri pohľade na autá v turistických mestách a odľahlejších oblastiach (ale občas aj Bangkoku samotného), zistíte, že nie je problém aby na korbe auta doslova „viseli“ ľudia za ruky.

Bangkok - park Benjakiti
Bangkok – park Benjakiti

Hlad nás ďalej nasmeroval do gigantického nakupného centra Terminal 21, kde na úplne vrchnom podlaží bolo možné nájst jedlo od výmyslu sveta. Zvolili sme tradičnú čínsku kačku s ryžou a mixovaným smoothies. Zaujímavá bola platba za všetko jedlo na tomto poschodí, ktorého sumy sa odratúvali od vopred nabitej plastovej kartičky, ktorú uz len stačilo predkladať jednotlivým predavačom pri nákupe. Efektné a rýchle, ak tu platíte za jedlo často.

Večer sme boli vyzdvihnúť Vilovu miestnu známu Yuri, sympatickú hnedovlasú Thajku, ktorá nám robila celý večer spoločnosť. Zišli sa nám jednak jej jazykové schopnosti vo večernom Bangkoku, a zároveň nám dokázala neraz zjednať, ako domáca, prijateľnejšie ceny za služby. Jednou z nich bola thajská masáž, vďaka ktorej si naše telá konečne odpočinuli a zregenerovali. Na ničom podobnom som nikdy nebol, nevedel som teda čo od toho očakávať. Som si istý, že to, čo sme všetci traja absolvovali v ten večer určite nebola masáž typu „light“, pretože (minimálne mne) kosti pukali miestami celkom hlasno. Bolesť striedalo uvoľnenie a ani sa spočiatku nezdalo, čo také aziatky dokážu s vašim stuhnutým telom za 60 minút urobiť. Miestami až akrobatické a krkolomné kúsky. Určite skúsenosť, ktorá stojí za zopakovanie.

My s Yuri v bangkokskom Tuk-tuku

Večer sa blížil k svojmu koncu a preto vari najznámejšia nočná ulička sveta, Soi Cowboy, nemohla zostat bez povšimnutia ani pri našej navšteve Bangkoku. Cez deň je to ulica ako každá iná, málokto neznalý by zvonka povedal, že po západe Slnka sa mení na lákadlo pre turistov a domácich, ktorí obľubujú nočné podniky plné neónových svetiel, bary s tancujúcimi, sporo odetými dievčatami a thajskou kuriozitou – ladyboymi (mužmi sčasti alebo úplne preoperovanými na ženy). To iste platí aj pre obchodné centrum Nana Plaza, ktoré je narozdiel od 100-metrového kovboja v tvare štvorcového námestia a veľkého 3 poschodového komplexu. Týmito zisteniami ale naša cesta do útrob „kovbojských“ vecí skončila a vydali sme už smerom k hotelu.

Cestou sme dostali ešte chuť na jedlo, usadili sme sa preto v nie veľmi vzdialenom streetfood stánku (pouličný predaj jedla), kde padla za obeť thajská ryža s kuracím mäsom a čerstvou zeleninou.

Tradičný thajský streetfood

Ďalší deň bol v pláne absolvovať tiež v trojici, a keďže sme sa potrebovali orientovať a komunikovať veľa s miestnymi, prizvali sme si do partie ďalšiu Vilovu veľmi dobrú kamarátku Sushi. Tá s nami veľmi ochotne prešla dobrý kus cesty, z ktorého vznikli aj zábery z konca tohto článku.

Najskôr sme sa takmer nechali zlákať na dobre zorganizovanú skupinu miestnych obchodníkov s atrakciami, kde po nasľubovaní plavby loďou zdarma a návštevy vodného trhu (trhovníci na loďkách) sme sa dozvedeli nemilú skutočnosť, že cena je nehorázne vysoká. Rozhodli sme sa teda ísť po vlastnej trase.

Po návšteve Chatuchak parku sme autobusom prišli az ku Grand Palace, bývalého sídla thajského kráľa, v súčasnosti slúžiace na usporadúvanie oficiálnych štátnych udalostí. Hneď vedľa neho sme objavili Wat Pho – komplex budhistických chrámov, známy tiež ako Chrám ležiaceho Budhu. Štyridsať šesť metrov dlhý Budha v ňom naozaj leží a očakáva návštevníkov akými sme boli aj my. Sushi mi ochotne vysvetlila a pristúpila so mnou k náboženským rituálom, ktoré podľa jej slov robí často aj doma. Najprv sme zapálili vonné tyčinky, nalepili zlaté papieriky na zmenšenú sochu Budhu a odriekali krátku modlitbu. Vnútri chrámu prišlo na rad hádzanie mincí do 108 čiernych kalichov, reprezentujúcich kladné vlastnosti Budhu. Pointou vraj bolo aby vám náhodne pripravené mince vyšli presne tak, že do každého kalicha vhodíte práve jednu mincu. Komu sa toto podarí presne, čaká ho štastie. Neviem ani ako, mne to samozrejme vyšlo a Sushi dobre že nezabehlo od údivu 😀 Zjavne aj na takéto veci treba talent.

Bangkok - Chatuchak park
Bangkok – Chatuchak park
Wat Pho - vonkajšok
Wat Pho – vonkajšok
Chrám ležiaceho Budhu, so Sushi
Wat Pho - počas rituálu
Wat Pho – počas rituálu

Poobede sme sa vybrali na tradičný Chatuchak Weekend Market, kde sme nakúpili prvú várku thajských suvenírov. Dostali sme sa sem asi polhodinovou plavbou loďou miestnym vodným kanálom. Úzke uličky, množstvo tovaru a veľa ľudí. Obraz takmer všetkých trhov v Thajsku. Aj toho večerného, ktorý sme si asi 3 hodiny obchádzali už sami dvaja. JJ Market je jeden z najväčších trhov na svete a prvý najväčší v Thajsku už 60 rokov. Na všetkych trhoch v Thajsku je zakázané fajčiť.

Domov sme sa dopravili ďalším z mnohých hromadných prostriedkov Bangkoku – nadzemnou dráhou SkyTrain. Výhľad z nej bol miestami úchvatný, hýbali sme sa totiž celý čas nad mestom.

Chatuchak Weekend Market
Opäť v TukTuku v trojici, tentokrát s miestnou Sushi
Grand Palace, Bangkok
Pouličný streetArt, Bangkok
Spleť káblov, Thajsko je nimi typické